Autor:
Erakogu

Naised teaduses: Kerli Orav-Puurand

Kerli Orav-Puurand on igapäevaselt kahes rollis: ülikoolis õpetab ta tudengeid, kes soovivad saada õpetajaks ja koolis õpetab õpilasi. Seetõttu tajub teadlane end eelkõige didaktikuna ja õpetajana. Ta rõhutab, et kursisolek koolis toimuvaga on alustalaks pakkumaks head kõrgharidust õpetaja eriala omandajatele. Lektorina panustab Kerli sellesse, et tudengeid harida, kuidas võiks matemaatikat põhikoolis ja gümnaasiumis õpetada. Sealhulgas keskendub ta erinevatele viisidele, kuidas teemadele läheneda nii, et kõik õpilased õpetajast aru saaksid, milliseid küsimusi õpetajana küsida ja milliseid küsimusi õpilased küsida võivad ning kuidas julgustada õpilasi aktiivselt tunnist osa võtma. Lühidalt innustab ta tudengeid kasvatama oma õpilastes armastust matemaatika vastu. Ka Kerli ise jõudis ülikooli matemaatikat õppima tänu oma kooliaegsele õpetajale.

Kerlile on mitmed tuttavad on öelnud, et matemaatika on mittenaiselik ala. Teadlane toonitab, et ei ole tähtis, mis soost inimene on – kui talle tõeliselt meeldib see, mida ta teeb, siis on tal võimalik edukas olla. Isiklikus karjääris usub Kerli, et väljakutsuvamad projektid on veel ees ja on veendunud, et tugev matemaatiline taust annab talle võimaluse olla loov ning lahendada keerukaid probleeme, mis teadustöös esile kerkivad.

Lisaks õppetööle juhendab Kerli magistritöid. Muude tööde hulgas annab ta oma panuse koolimatemaatika õppekava arendamisse.

Naisteadlase matemaatikat kirjeldavaks lemmiktsitaadiks on kirjaniku Antti Tuomaiseni : “matemaatikaga tegelemine annab õnne, lohutust, lootust. Mõistlikkust ja loogikat. Ennekõike lahendusi. Matemaatika päästab: see toob tasakaalu ja rahu; aitab näha, kuidas asjad tegelikult on, ütleb, kuidas tuleb tegutseda, et jõuda sinna, kuhu soovitakse.” 

Valdkonnas on läbi aegade tööd pakkunud probleemülesannete lahendamise temaatika: kuidas ja milliste strateegiatega õpetada, kas ja miks tekivad õpilastel raskused ja palju muud. Uuemad uurimisteemad hõlmavad matemaatika keelendamist – kuidas meie (ema)keele kasutus aitab parandada arusaamist matemaatikast. Lisaks on oluline uurida, kas ja kuidas tehisintellekt ja juturobotid saavad aidata õpetajat ja õpilast.

Teadus on mitmekesine valdkond. Teadlastel on võimalus lahendada olulisi probleeme ja muuta maailma paremaks. Kerli toonitab “Esitage erinevaid küsimusi, olge uudishimulikud ja mõelge loovalt.”

Vaata veel:
Naised teaduses: Ene-Margit Tiit
Naised teaduses: Triinu Veeorg
Naised teaduses: Ella Puman
Naised teaduses: Krista Fischer

Kas leidsite vajaliku informatsiooni? *
Aitäh tagasiside eest!
Rahvusülikooli 104. aastapäeva ball Vanemuise kontserdimajas

Rahvusülikooli balli kujunemislugu

Olaf Prinits

Olaf Prinits 100