Veel pisut selle aasta matemaatika- ja informaatikaõpetaja magistritöödest

Kaks mat-infõpetaja magistri lõpetajat matemaatika ja statistika instituudi fotoseina taustal
Autor: Matemaatika ja statistika instituut / Institute of Mathematics and Statistics

29. augustil kaitsti kaks matemaatika- ja informaatikaõpetaja magistritööd – palju õnne edukate kaitsmiste puhul!
Suve alguses kaitstud töödega saad tutvuda siin.


Triin Nooska leidis PISA 2018 Eesti andmete põhjal, et matemaatiline kirjaoskus korreleerub tugevalt funktsionaalse lugemisoskuse (r=0,77) ja selle valdkondadega (r=0,69–0,74). Funktsionaalse lugemisoskuse ja selle valdkondade (välja arvatud valdkonna “tekstist teabe leidmine”) tulemused selgitavad matemaatilise kirjaoskuse tulemuse varieeruvust 59–64% ulatuses. Regressioonanalüüsi mudelitest selgus, et kõige täpsemalt ennustab matemaatilise kirjaoskuse tulemust kahe sõltumatu muutuja koosmõju: koguvalimi ja poiste puhul on valdkondadeks „teksti hindamine ja kajastamine“ ja „üksiktekst“, tüdrukute puhul „teksti mõistmine“ ja „mitmiktekst“.

Kevin Kekki avas edasiseks uurimiseks demokraatliku matemaatikaõpet Eestis võrreldes kvalitatiivse uurimuse põhjal selle praktiseerimist demokraatlikus koolis ja koduõppel. Analüüs põhines koolide dokumentidel, tunnivaatlustel, küsitlustel ja intervjuudel. Koondatud sai erinevaid võimalusi, kuidas süvendada õpilaste kaasatust, õpetaja ja õpilaste vahelist koostööd ning dialoogi nii matemaatikatunnis kui koolis laiemalt.